Är det över nu?

 'Vad har hänt med bloggandet?' frågar jag mig. Jag vet ärligt talat inte, men det känns som jag inte direkt saknat det. I och för sig har jag sannerligen haft annat att tänka på det senaste halvåret, det ska gudarna veta. Vintern ger sig inte riktigt än, och den håller Norrbotten i ett järngrepp just nu. Men solen (jag älskar dig!) har, som alltid efter marknaden, återvänt till alla vi kylslagna och mörkernedstämda människor. I och med ljusets återkomst kan jag inte låta bli att försiktigt förhoppningsfullt dra parareller mellan min egen tillvaro och förvisso kalla, men åh! så soldränkta dagar. Vänder det äntligen?

 Midvinternattens köld är hård, och hård är även dess inverkan på misströstande stackare. Jag är inget stort fan av självömkan direkt, men det kanske bara är naturligt med en viss mängd tycka-synd-om-mig-själv när vägen är mörk, kall och enslig. Jag skulle ljuga om jag påstod att allt är bara bulla, men jag har kommit på mig själv ganska ofta den senaste tiden med att sitta och må bra, och känna mig lugn och förnöjd. Jag lyssnar då och då på alla mina deppigaste låtar, men nu verkar de mest en påminnelse av något som varit. Som inte längre är. Ungefär som ett gammalt foto man hittar i en låda; man kommer ihåg vad som hände och hur man upplevde det, men man kan med bibehållen distans konstatera att nu är nu, och då var då.

 Vi lyssnar väl lite tillsammans? :)













Kommentarer
Postat av: H

Helt sant! Livet på den ljusa sidan ser bra mycket ljusare ut om man står en stund i skuggan...

2010-02-26 @ 15:05:43
Postat av: teresa

Saknar att du bloggar :p man hör så sällan av dej. ja kanske e tyst själv men skulle vara kul med ett samtal eller något :)törs inte ringa vet inte hur du jobbar.

Kram T

2010-04-04 @ 00:19:25
URL: http://tebbies.blogg.se/
Postat av: Teresa

Tack :) blev riktigt nöjd :)



intee msn? ;P

2010-04-10 @ 13:07:42
URL: http://tebbies.blogg.se/
Postat av: teresa

Tack :)

2010-04-14 @ 06:48:57
URL: http://tebbies.blogg.se/
Postat av: Blogg i Norr

Hej!



Jag vill tipsa dig om att vi har startat en portal över bloggar i Norrbotten på Facebook.com. Sidan heter Blogg i Norr och är till för alla som gillar bloggar från Norrbotten. Där kan du som bloggar bli upptäckt av nya läsare eller du som läser bloggar, hitta en ny favorit runt om i Norrbotten.



Så Gilla sidan, registrera din blogg i vår portal och tipsa dina läsare och vänner.

Välkommen till Blogg i Norr: http://www.facebook.com/blogginorr



Med vänlig hälsning

Sara Stenberg

Blogg i Norr

2011-03-15 @ 16:17:54
URL: http://www.facebook.com/Blogginorr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0