Coolt eller skämmigt?

 Musik kan få en att minnas. En del musik har man många sköna minnen till. En del musik gör en arg. Tillsammans med lukter är musik det som bäst får mig att minnas saker och ting. Under dagens Spotify-ande snubblade jag över en del låtar från way back then, och jag måste säga att jag har en något ambivalent inställning till det som händer inne i min hjärna när man hör gamla skivbacksolyckor...

 Som en heroinfix slår de mig, minnena. Det är som att få en injektion av Absolut-kvartingar, Nintendo, tallplantering och hormoner direkt i skallen. Jag fnissar, minns, skäms litegrann, och minns mer. Coolt. Och skämmigt.





Kommentarer
Postat av: jenny

musik får mig oxå att minnas, för mkt oftast, men lukter, det minns ja inget av =P haha.

2009-02-06 @ 02:35:01
URL: http://jennymellwing.blogg.se/
Postat av: mangan

Musik..ja fan ibland hittar man nån MP3 på nääätet av nån gammal grupp...då myser man järnet!

Inte hittat nå "Planet P Project" ännu dock :-(



Frid

2009-02-06 @ 07:58:49
URL: http://lifeofmangan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0