Varsågod!

 Jag gillar att ge saker till folk. Jag blir glad när man prickat in någonting precis, som verkligen passar personen eller tillfället. Det behöver inte vara stort och dyrt, bara det är något som har en mening, något som mottagaren uppskattar och förstår att jag lagt en del tankearbete bakom.

 Cola och pennor. Det var mina senaste gåvor. Pennorna var till alla de som jag jobbat med i sommar. Eftersom pennor betingar ett värde i paritet med platina (i alla fall på havsbadet...:P) tyckte jag det var den perfekta gåvan. När jag sedan lyckades hitta pennor med namn på blev det ju en personlig gåva också. Den enda som inte fick en penna med sitt namn på var B, men hon fick en som det stod 'min penna' på. Den räknas ändå! :) Colan var nästan ännu roligare. M skrev för en tid sedan på Facebook att hon önskade att någon skulle komma förbi med en iskall cola. Sagt och gjort! Nästa gång vi båda skulle jobba på havsbadet köpte jag en 1.5-litersflaska, fyllde en champagnekylare med is, och satte en vit linneservett runt. Succé!

 Min senaste plan är lite osäker. Jag vet att det kommer att bli en bra present, men jag är lite rädd för att den kanske inhandlas av mottagaren själv innan jag hinner överlämna överraskningen. Det kan ju i och för sig vara bra med dubbla uppsättningar, speciellt av det som jag hade tänkt att ge bort, men då sabbas också lite av hela grejen...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0