Mitt i flyttstöket.

 Mycket är bra nu. Jag är glad och förväntansfull över nya lägenheten. Ska bli sååå skönt när allt är klart, och jag kan sätta mig ner och bara njuta en stund. Jag kom på mig själv med att stå och glo på kyrkan ut genom fönstret i går natt... Fan, jag gillar min nya utsikt! Appropå utsikter - goda sådana finns det även vad gäller jobbet i sommar. M frågade i helgen om jag kunde börja tidigare (redan 1a juni), och det tackar man väl inte nej till?! Även om det kan låta underligt i vissas öron så gillar jag att jobba! Att få ta sig för något, att träffa arbetskompisar och nya människor, att 'tvingas' planera sin dag utifrån hur man jobbar, att känna att man gör ett bra jobb och att man är behövd. Kul!

 Sen finns det väl alltid sånt som kunnat vara bättre. Bilen ska besiktigas, få nya däck, tvättas, få ny kamrem och jag vet inte allt... Det som är skönt är att jag verkar inte bli handlingsförlamad av saker och ting nu. För ett halvår sen var det sannerligen annorlunda, det ska gudarna veta! Sen hade det varit trevligt med lite mer kramar än vad jag får (och ger) just nu. Men men, beväpnad med mitt nyvunna goda humör är jag inte orolig. Den biten ordnar sig säkert också, och gör den inte det är det inte hela världen.  Snacka om skön känsla!

 Kram på er allihop, jag tycker om att ni finns!




Kommentarer
Postat av: Jen

Känner igen mig i ditt inlägg! :) Visst är det en skön känsla när det bara känns bra och som att allt löser sig :)

2009-05-01 @ 15:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0