Trycka, eller bli tryckt?

 En vanlig få-junisarna-att-känna-sig-obehagliga-till-mods-lek i diverse omklädningsrum runt om i landet är frågan om att trycka, eller bli tryckt.
Det hela går ut på att, ur ett hypotetiskt perspektiv, få de yngre i laget att rodna inför valet av aktivitet. ' Om du var tvungen att välja, hade du valt att bli tryckt av en kille, eller trycka honom?'. Det är då meningen att Junisen ska säga nåt i stil med 'Trycka, naturligtvis!'. Sen kan man som självutnämnd luistigkurre under resten av säsongen komma dragandes med att 'Rickard sa att han kunde tänka sig giver-rollen i ett homosex-scenario, höhö'.

 Jag provade den på H häromdagen. Fast när han tvärsäkert deklarerat att han i en sådan situation minsann hade varit bakom och inte framför, kom twisten: 'Jamän, det vet du redan hur det känns... Om jag var tvungen att välja hade jag tagit emot, helt klart! Måste man välja är det väl lika bra att vidga sina vyer?' Mina ord blev likson hängande i luften ett tag, innan H hade samlat sig för ett försök till replik.

 Pojkar och män blir lätt illa till mods. Om någon i deras närhet pratar helt förutsättningslöst om sånt som inte är ok blir det lätt en tryckt (ursäkta ordvitsen...) stämning. Nåja, nu tror jag inte mitt lilla brainfuck kommer att innebära några större kontroverser på jobbet, men ganska kul var det...;) 




Kommentarer
Postat av: H

Även i andra sammanhang kan det kännas tryggare att vara den som trycker. Man blir ändå alltid påsatt i den hårda verkligheten!

2008-10-28 @ 18:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0