Vad fan gör du?!

 Min bror och jag träffades i helgen. Okej, jag träffade mina systrar också, men det var inte C och M jag skulle prata om här och nu... Vi hade det där obligatoriska Tvilling-snacket vi brukar ha. Jag pratade om den här hösten, hur dess händelser snudd på fått mig att ge upp. Jag menar - polisanmälning, skadeståndskrav, separation, avsked, ekonomisk kris, och som lök på laxen en kvinna som gör illa en genom tystnad - skulle nog få de flesta att knäa.

 Vad hade lillebror att säga om mitt beslut? 'Jag tycker du gör fel'. Han om någon är ju den som ska förstå, som inte ska döma, som ska vara på mitt lag. Fast, det är möjligt att han har rätt. Det är möjligt att jag inte gjort allt jag kunnat. Det är möjligt att jag skulle ha varit starkare. Men. Det kan också vara så att jag redan kommit till vägs ände. Att jag inte fattat något förhastat beslut. Att jag har varit tvungen att besluta det jag beslutat. Det är min fasta övertygelse att jag fattat rätt beslut. Annars hade jag inte tagit det steget.

 Okej. En del av det träsk av hemskheter jag har befunnit mig i (jo, jag känner att jag fått fastare mark under fötterna nu) är ju i och för sig självförvållat. Vad gäller kontakten med The Law har man sig själv att skylla, det får jag allt medge. Jag var inte tillräckligt stark, och se där - att jag bestämde mig för att flytta isär var då alltså även det mitt fel. Att förlora jobbet var väl inte mitt fel, direkt... Fast om man frågar arbetsgivaren är han säkert av en annan åsikt. Satelliten är ännu en gång den att skylla alltsammans på. Slantarna, då? Jag skulle aldrig ha köpt den där bilen. Inte kontant... Idiot! Som ni ser är det inte mycket jag kan skylla på andra... Jag har dock en chans kvar!

 Jag är en man. Eftersom jag är en man förstår jag inte så mycket. Men jag tror att jag har fått kläm på en sak i alla fall: Om man engagerar sig känslomässigt för mycket, om man bor för långt bort, om man råkar säga 'k-ordet', om man skriver brev på blanka A4or... Då får man inga svar. Bara tystnad. Och det är inte mitt fel, så mycket vet jag.






Kommentarer
Postat av: Me

Anmälning + skadestånd, vad är du anmäld för då?

2008-11-08 @ 17:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0