En ny vana?

  I måndags var det så dags igen. Middag och bio. Pizzan var utbytt mot kycklingrullader i rödvinssky, rotselleripuré och glaserade morötter, samt smulpaj och lättvispad grädde. Patrik 1.5 utbytt mot Vi hade i alla fal tur med vädret - igen!.  Maten var väl ok, dumt bara att jag hade glömt att köpa bomullssnöre... Det blev alltså inga rullader, vi fick nöja oss med kycklingfilé, späckad med lufttorkad skinka. Filmen då? Jotack, småkul lite här och där. Men det kändes som den inte riktigt höll i en och en halv timme. För mycket luft mellan det som hände, typ. Eftertexterna var helt klart kvällens behållning, i alla fall för mig...;)

 Mingel på Kulturens Hus efteråt. Jag och S var väl de enda som vägrade hänga in jackorna, jävligt rebel alltså... Note to self: kom ihåg att föreslå inköp av rumsavdelare, eller någon form av skärmar. Det var lika mycket luft mellan mingeldeltagarna som mellan lustigheterna i filmen, så det hade varit välkommet med en mindre lokal. Varför var vi inte i Lady in red? Jag menar, den finns ju där. Bästa mingelbaren i stan, och så används den inte...

 Jag gör det gärna igen. Fast jag överväger starkt att föreslå en annan veckodag för nästa Krubbio™ i så fall. Måndagar har den otrevliga egenskapen att de ligger direkt före tisdagar i veckan... Och vi vet alla vad tisdagar gör för morgonhumöret. Huvvaligen! Man skulle lätt kunna spela in en ny svensk skräckklassiker, tisdagar innan jobbet. Vad sägs om mitt förslag på titel: 'Låt den rätte stiga upp' ?



Kommentarer
Postat av: Sussie

Haha.. han vet redan att vi har hållit på å fixat å grejjat i flera dagar.. så han funderar nog redan ska du se :p

2008-11-27 @ 23:07:44
URL: http://www.sussie.dk/
Postat av: Dan

MMMMmmmmm MAT Gott



Finns nytt inlägg ny om Korv. :) dåligt betyg

2008-11-28 @ 19:20:55
Postat av: Anonym

Tycker nog min bedömmning av Polaren är ganska rättvis.

Men för att du ska få det som jag fick får du ta en grillad, och hoppas att den är lika krispig som den jag fick :) Allt bra annars?

2008-11-30 @ 04:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0